Topbanner billede computer SEO online

3 takeaways fra Social Media Week New York 2017

Skrevet d. | Online markedsføring


Dette års Social Media Week i New York er netop afsluttet. SearchPilots har været repræsenteret til konferencen af Jonas, der tog turen til USA for at deltage i konferencen. Social Media Week er en af verdens største konferencer for sociale- og digitale medier. Konferencen har til formål at formidle de nyeste trends og statistikker om sociale og digitale medier, gennem de forskellige oplægsholdere. 



Vi forsøger hele tiden at formidle den nyeste viden om medier til vores kunder, hvorfor konferencen var relevant for os. Sociale medier og digitale platforme hører uløseligt sammen med de opgaver vi har i forhold til WordPress udvikling og søgemaskineoptimering. Herunder vil du kunne læse de vigtigste takeaways fra konferencen.


De 3 vigtigste områder

Ikke overraskende så viser det sig at video, content og bots bliver det afgørende for digitalisering og en gennemgående faktor for virksomheder, hvis der skal skabes succes på sociale medier.

Mange virksomheder har svært ved at omstille sig, specielt store og endda velrenomerede virksomheder. Det så vi gode eksempler på til konferencen. Video virker så godt som aldrig før, og det bliver kun større. 1:1 markedsføring er nu blevet et buzzword, og bør tages alvorligt af alle virksomheder.

En anden nyhed er den store brug af bots. Det er små programmer du kan få til at arbejde for dig. De bliver bedre og mere veludviklede.

Det kan du læse mere om i Social Media Weeks blogpost “What Marketres Need To Know About Bots” hvis du ønsker at vide hvad en bot er, så bør du også læse artikel fra c|net.  “Whats-A-Bot?“.

Content har aldrig været så vigtigt som nu, dog er platformen dog skiftet mere over på video. Video bliver fremtiden. Den menneskelige hjerne kan ikke konsumere alt for tunge og uoverskuelige tekster. Videoformatet virker derfor fantastisk. Undersøgelser viser at videoer på de sociale medier absolut ikke må overskride fire minutter, og skal helst være under ét minut.

Video er vanvittig effektivt


Video virker bedre end nogensinde før. Rick Albano fra Swift fortalte til et oplæg om hvor godt video virker, men også om mange af Swifts nye erfaringer. Du kan på billedet herunder, se at der er fire kerneområder, som du bør indarbejde i en marketingstrategi, arbejdet fra din SEO konsulent er en naturlig del af disse områder gennem storymaking samt content.

Der er kommet et nyt paradigme. Det nye hedder “TL;DW” der står for “too long; didn’t watch” tidligere var det kendt som “too long; didn’t read”.

Alt i alt betyder dette: Brugere orker ikke længere lange videoer. Snapchat formatet virker derfor helt fantastisk for mange virksomheder. Snapchat er hyppigt brugt af Hypebeast, Tv2Sporten, Nelly.com, DJs mm. 1:1 markedsføring virker fantastisk gennem Snapchat.



Når vi taler markedsføring, så skal man gøre sig klart hvilken måde du vil kommunikere på. Vil du kommunikere 1:1 eller vil du bruge et masse medie?

Og kan du kende forskel?

Herunder ser du et andet slide fra Rick Albanos oplæg, hvor de fornemt opgør den direkte fordel på 1:1 medier og medier til massekommunikation.

1:1 kommunikation er sms’er, snapchat og instagram. Det giver en personificeret oplevelse hvis afsender formår at skabe det. Derimod er Facebook, Twitter mm. massekommunikation hvor du blot uploader content op i et lang feed, og ikke sender direkte til din bruger. Der er enorm forskel på de to måder at kommunikere på, hvorfor der også er enorm forskel på hvilket medie, der virker bedst til en målgruppe.


 

Content og udformningen af dette

Content er fortsat vigtigt, men som aldrig før handler det om at skabe værdi, gerne visuelt. Memes er også populært, og Giphy har hver dag over 100.000.000 aktive brugere.

Det handler om at skabe værdi helt fra brugerens søgen til levering af det eftersøgte. Det handler om værdiskabelse, det er og har aldrig været en overraskelse. Under oplægget ‘Advanced Text Analytics that influence consumres’ fortalte David Richeson om hvordan de i MMC arbejder med tekstanalyse i forhold til optimering og hvordan de udformer deres content.

 

Overordnet set så fortalte David at du skal lave værdifuldt indhold, der er autentisk, oprigtigt, og du skal levere en værdi til din bruger. Hvis du eksempelvis ved hvilke bekymringer dine brugere går med, så kan du lave passende content hertil. Content, der kan skabe værdi for dem, hvilket gør dit content spændende. Derfor bør du finde ud af:

Ovenstående topics kan du jo nemt genkende fra mange artikler på nettet, ens for dem alle er at de er interessante for målgruppen. Det er lige præcis hvad content marketing handler om, at lave noget spændende til en målgruppe.

Undersøgelser fra MMC viser at views og reach på internet medier eksploderer hvis du formål at indarbejde følelser og det emotionelle i dit content.

Bonus tip: Det er meget vigtigt at dit indhold klarer sig godt organisk på de sociale medier, det vil bl.a. smitte af på dine priser ved betalt markedsføring, da priserne falder markant så snart dine brugere tager godt i mod dit content. *PIST* VIDEO *PIST*.


Ways to avoid becoming the new banner ad

Dette oplæg blev bl.a. hørt. Den fulde titel er: Connecting Deeper with Social: Ways to Avoid Becoming the New Banner Ad. Dette var et helt fantastisk oplæg hosted af virksomheden Swift og personligt af Rick Albano, kreativ direktør hos Swift.

 

 

Billedet viser et website med banner annoncer. Rigtig mange online medier, såsom netaviser, portalter o.lign. er skrækslagende over adblockers, da det er deres indtægtskilde.

Rick fra Swift fortalte at det er en meget gammeldags måde at anskue udfordringen på, for deres heatmaps viser fokus bør ligge et andet sted end bekæmpelse af adblockers. De grønne områder på billedet viser banner reklamer. De andre farver og specielt de røde viser hvor brugeren kigger.

Billedet viser at brugerne ikke ser banner reklamerne alligevel. Swift har derfor konkluderet på baggrund af deres undersøgelse at fokus absolut skal ligge på udarbejdelse af alternative kanaler til omsætning, såsom lukkede communities, specielt indhold, video, live talks o.lign.

Du skal i 2017 glemme alt om at tjene på banner annoncer, hvis man ønsker at blive set af brugeren eller skabe omsætning herigennem. Når der omtales banner annoncer her, så er de f.eks. de annoncer du ser i højre side på en netavis.


Bots & Artificial intelligence (Kunstig intelligens)

Bots og hjælp fra kunstig intelligens bliver meget udbredt over det næste år, det viser alle trends fra USA. Vi hørte bl.a. et oplæg på konferencen om Bots & AI. Der blev fortalt meget om den funktion Facebook har lavet hvor man nu kan kode en bot til messenger.

Messenger bot blev brugt som eksempel, og der findes mange nye bot-teknologier.

Hvis din virksomhed / arbejdsplads har en sådan bot, så vil man kunne kode den til at kunne svare på de mest standard spørgsmål, så brugeren/kunden kan afhjælpe sig selv ved de automatiske svar fra jeres bot, som i i øvrigt kan personificere rigtig meget.

Der blev under oplægget forklaret meget simpelt hvordan en madblog i USA allerede har taget det i brug.

Når brugere skrev på messenger til Facebook siden om en opskrift, så kunne botten selv finde den korrekte opskrift, der blev omtalt og sendte linket til brugeren. Dette viste sig at være særdeles værdifuldt for bloggen.

Bloggen har 2.000.000 følgere, hvilket jo ca er 33% af Danmarks befolkning, så det var en meget spændende case at høre.

Et andet eksempel kom fra en tøjbutik, der havde lavet en messenger bot, der kunne sende links hvis man spurgte botten om sorte sko mellem $75 og $100 dollars, så fik man tilsendt links direkte i messenger på produkter matchende den pågælende term. Vanvittigt smart! Den kunstige intelligens finder selv produkterne, da den kan lære en webshop at kende gennem feeds.

I forhold til en messenger bot, så har du følgende 3 muligheder:

  1. Det er muligt for din bruger at sende og modtage tekst i messenger, som jeres bot har sendt eller modtaget.
  2. Botten kan sende billeder, call-2-action knapper, benytte horisontal scroll, URLs og postbacks fra andre systemer. Dette giver uanede muligheder for en virksomhed!
  3. Velkomstskærm og fuld frihed. I kan skrædder-sy det præcist, som I vil med hjælp fra jeres udvikler.

Bots kan virke meget fancy, og som noget der hører fremtiden til.

Fremtiden er her allerede og teknologien bruges allerede i USA ikke kun i Facebook, men også mange andre steder.

Som virksomhed, bureau mm. er det derfor nødvendigt at tænke dette ind i langsigtede strategier.

Der er med andre tog tid til at hoppe på toget, NU.


Afrunding

Alt i alt var Social Media Week i New York en kæmpe succes. Det var en stor oplevelse at høre oplægsholdere fra udlandet og udveksle erfaringer på tværs af virksomheder samt landegrænser. Hvis du ønsker at følge med i de nyeste trends og være forrest i markedet, så er du nødt til at engagere dig i konferencer som denne.

Sociale- og digitale medier hænger uløseligt sammen med søgemaskineoptimering og vores hjælp til WordPress, derfor gav konferencen rigtig god mening at deltage i, så vi sikrer os at vi kender de nyeste trends i medie-billedet.

Vi kan absolut anbefale at deltage i konferencen, og New York er da også en fantastisk by at opleve på en uges tid 🙂

Vi vil være utrolig taknemmelige hvis du deler indlægget på de sociale medier. Hvis du bruger Twitter kan du dele nemt ved at trykke herunder.


Del artiklen med et tweet. '3 takeaways fra Social Media Week i New York. Nye trends er på vej! Vær klar.'Klik for at Tweete

Disclaimer: Det er okay at viderebringe information fra denne artikel med kildeangivelse af Jonas Donbæk fra SearchPilots samt et link til denne artikel. Vi er meget opmærksomme på den meget lave deltagelse af danskere til Social Media Week, så vi forventer at blive citeret hvis I som medie ønsker at bruge information om konferencen fra denne artikel. Ved kopiering af indhold fra denne artikel, der ikke angiver os som kilde forholder vi os til retningslinjerne for ophavsret jf. dansk lovgivning.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Om os

SearchPilots er et bureau beliggende i Aarhus. Vi beskæftiger os med hjælp til WordPress, Simplero og søgemaskineoptimering.

Vi har flere års erfaring fra branchen, og vi ved hvad der virker.

Troværdighed er en af vores kerneværdier, og grundlaget for et rigtig godt samarbejde med os.

Læs mere om os.

Skriv til os

Følg os på Twitter